Sunday, August 14, 2022

الطريقة الوحيدة لإنهاء الصراع هي العدل




الطريقة الوحيدة لإنهاء الصراع هي العدل

بسم الله الرحمن الرحيم

كتب هذا كاثرين علوان في عام 2014

الغرض من اللغة هو أن التواصل يزيد من الترتيب اجتماعيًا. إذا أردنا الحصول على أكبر عدد من الترتيبات الصحيحة ، فنحن بحاجة إلى أن يكون الاتصال هو الأكثر كمالًا ، والذي يمثل أعلى غرض للغة. لهذا السبب وللحفاظ على سلامة الناس اجتماعيا ، تم توصيل لغة مثالية ، والتي ستوقف كل النزاعات.

يتجول المساهمون الخطيرون في ملجأ الكمال في التواصل من خلال أعلى مستوى عندما تنتشر الكلمات واللغة المختلة. الخطر في ذلك ومصدر الكثير من الخلاف ، بما في ذلك مصدر سبب اضطهاد الناس ظلما. إن الخطر الذي يمثله التواصل المثالي بين الناس يشبه حدثًا في أفق مركز الثقل. التدبير النهائي هو أنه سيتم تقديمه مثل لا شيء لأنه ترتيب أقل من حيث الحجم من أعلى ترتيب وصل إليه.

الاعتماد على التواصل هو أمر أكثر تنظيماً بكثير من التصرف بحذر. إيصال الكلمات التي هي اللغة الصحيحة لاستخدامها من أجل النظام. لكن عندما نمت الشكوك بين الناس بين بعضهم البعض ، وامتدت الجذور وانتشر الشك. الأشخاص الذين كانوا مهتمين بالبحث عن الآخرين للاشتباه بهم. أصبح هذا ثباتًا في الإيمان بالحكم الوقائي على الآخرين. من الواضح أن هذه مشكلة الجهل والحاجة إلى إيجاد سبب المشاكل. ومن هنا الشك والبحث عن من المشتبه به في هذه القضية.

الأنفال

7-8. .... لقطع جذور الكفار (أي في غزوة بدر). لعله يظفر بالحقيقة ولا يبطل الكذب ، مع أن المجرمون يكرهونها.

 إن وعود الدولة لا تحل محل ضرورة توفير النظام الاجتماعي في الاتصالات. إن الدولة وشريعتها ليست بديلاً مناسبًا عن الحاجة إلى عبادة الله للهداية إلى الترتيبات الصحيحة بأكبر عدد وأحكام لأعلى قدر من الكمال الذي تحقق في اتصالات هذا العالم.

إن النجاح في الحياة الدنيوية لا يولد ببساطة من الأعمال الصالحة ولا الأفعال السيئة ، ولهذا السبب لا يعكس الحقيقة المطلقة.

ربما لا تكون الأعمال الصالحة هي الأعمال التي يمكن وصفها ببساطة. ربما لا يتم وصف الأفعال السيئة بهذه البساطة. هل تقيس نسبة الخير في الفعل ، أم تعتقد أن الفعل خير إذا كان فيه قدر من الخير. الناس بارعون في التلاعب ، وهذا هو السبب في أنه من الشائع أن تضطر إلى ملاحظة فترة راحة حصلوا عليها ، حتى الحكم النهائي يضع كل شيء في اتفاق. أوضح شرط في هذه الحياة الدنيا هو تصنيف أحوال الناس ، والتي توصف بالجنسية / مواطنة الدولة أولاً ، والثروة ثانياً.

لذلك يبدو أن أقوى دول العالم التي تنعم بالأمن والاستقرار حصدت النجاح من خلال أعمالها. وعلى الرغم من أننا قد لا نلخص بالضرورة كل تلك الأفعال ، ولا نصنفها على أنها جيدة ، أو سيئة ، أو اسم آخر ، أو أفعال محايدة ، فإننا نتوقع أن تكون العلاقة مع الكسب والنقاء الدنيوي معقدة وغامضة إلى حد ما. لاستبعاد المفاهيم المسبقة حول استحقاق هذه الدول ، ما عليك سوى ملاحظة بعض الفوائد الهيكلية الأساسية. تتمتع أقوى الدول بدرجة من العزلة التي تحميها من غزوات شعوب الدول الأخرى ، أو تمتلك الدول الأقوى جيوشًا محصنة بمثلها الثقافية. وبالتحديد ، أمريكا وروسيا ، هما أكثر أمانًا من الهجوم ولديهما أصول عسكرية ضخمة. لماذا جيوشهم هي الأكبر ، بينما يبدو أنهم أقل عرضة للهجوم؟ هل كان ذلك بحكم كرامتهم؟ أو بحكم أنها تُركت أكثر عزلة وبالتالي بجنون العظمة اجتماعيًا تظهر ترسانة الأسلحة ذات الحجم الكبير وتعقيد الأجهزة. هل كان احترام الذات فيما وجدوه في البداية قيمة من خلال التطوير؟ يعلم الله ما إذا كان هناك الكثير من الخير في أي من هذه الأعمال.

من الواضح أنه مع زيادة عدد شيء ما ، يجب زيادة المعدل المطلوب للمنافسة. لمواجهة السيئات ، يجب عليك استخدام الحسنات. يجب أن تتوب. لدحض المفسدة فيه. ولكن بينما يلوح الروس والأمريكيون باللافتات ويشيدون بالخطاب الوطني ، فإن فكرة أن الأفعال تكون جيدة وسيئة قد تلاشت. يبدو أن خير الأعمال وشرها قد تلاشى في زوال القومية. سوف تجد صعوبة أكبر في التغلب على كل هذا بالأفعال الصالحة. ويل لخداع النجاح الدنيوي ، ولكن ويل أعظم للذين لا يستطيعون بالصلاح أن تفوق الأعمال الرديئة في هذا العالم! ما مدى خيبة أملك في مواجهة الله! كان السيئ ثقيلًا جدًا على العالم ، لكننا كنا نخشى أن نقوم بعمل صالح لشخص لا يستحق! لكننا كنا حاسبات مخلصين في القيام بذلك! لذلك اغفر لكم وفرة الأحكام التي كانت متحيزة في المساءلة !!!! ولما علمنا أن الله خير القضاة! (بالطبع فعلنا!) لذلك سيتم تأكيد ذلك.

في الغالب سيتم إلقاء الناس في الجحيم بسبب خطايا الآخرين (وليس بسبب خطاياهم) والتي سيتم نقلها إلى حسابهم (بسبب انتهاك حقوق الإنسان). وكذلك كثير من الناس يدخلون الجنة (ليس بحسناتهم) بعد أن ينالوا حسنات الآخرين. من الواضح أن أولئك الذين تضررت مشاعرهم وانتهكت حقوقهم في العالم ، سيحصلون على أعمال الخير من الآخرين. فينتفع المظلومون والمعذبون يوم القيامة.

وعندما طلب أبو ذر رع مرة أخرى المزيد من النصائح ، قال رسول الله: "دع أخطائك تمنعك من انتقاد الآخرين ولا تحاول أن تجد ذنب الآخرين ، لأنك ترتكب هذه العيوب بنفسك. يكفي أن تثبت أنك مذنب. يجب أن تجد في الآخرين العيوب التي تطرحها أنت بنفسك ، على الرغم من أنك قد لا تكون على دراية بها ، وأنه يجب أن تجد في الآخرين مثل هذه الآثام التي ترتكبها أنت بنفسك ".

بعد هذا رأى رسول الله يربت على صدر أبي ذر رع بيده المحبّة ، فقال: "يا أبا دزار ، ما من حكمة خير من الفطنة ، ولا تقوى خير من ترك المحرم ، ولا نبل خير من الأدب". (رواه ابن حبان).

قال محمد: "من حجب نقائص المؤمن غطاه الله نوابه يوم القيامة". إن القذف ، والجاسوس ، والمنتقم ، ومن يعيد الشر بالشر بعيدون عن هذا التوصيف. والمتميز بالغفار هو الذي لا يفشي شيئاً في خلق الله إلا ما هو أفضل فيها.

إن الرحمة الكاملة هي التي تمنح الخير للمحتاجين. إرادة الخير للمحتاجين همهم. الرحمة الشاملة تمنح كل من المستحقين وغير المستحقين. إن رحمة الله كاملة وشاملة.

جزء الإنسان من اسم الرحمن هو أنه ينبغي أن يرحم خدام الله العلي الذين يهمله. يجب أن يحولهم عن طريق الإهمال إلى الله بالوعظ العام والمشورة الخاصة وأن يفعل ذلك بلطف وليس بقسوة. ينبغي أن ينظر إلى المذنبين بعين الرحمة لا بعين اللوم.

كافح أسلافنا خارج تلك الحالة وفعلوا ذلك بكثير من الفخر والاعتقاد بقيمة الأشياء. حتى في الظروف البدائية لحرمان الحرب (2014) ، لسنا نفس الأشخاص الذين كان أسلافنا.

بحسن نية ، فإن خطاب الأجنبي حول الوضع التنموي لسوريا باستخدام مصطلحات مثل أن البلاد قد تراجعت على مدى عقود عديدة. على الرغم من أننا عندما نكون بدون موارد ، وبدون إمدادات ، وبدون آلية عمل التكنولوجيا التي تقدمت في عصرنا ، يبدو أننا نعيش نفس ظروف أسلافنا. إنها ظروف بدائية. كافح أسلافنا خارج تلك الحالة وفعلوا ذلك بكثير من الفخر والاعتقاد بقيمة الأشياء. حتى في الظروف البدائية للحرمان من الحرب ، لسنا نفس الأشخاص الذين كان أسلافنا. هناك قدر من الوعي يكون خطيرًا على الظالمين والفاعلين الخطأ.

وعي يتكون من العقل ، وهو بطبيعته أقوى مما كان عليه في الأوقات السابقة ، في تاريخنا. كان أول ظهور لقوة الشعب ، في ذلك العقل الخفي ومن نكشفه ، بداية الثورة. في ظل نفس الظروف التي تفتح فيها دونيتسك ، أوكرانيا الآن أعينها ، كل يوم جديد. لأنه كان من الأسهل على الأغنياء في المناصب الحكومية أن ينتظموا فيما بينهم في صنع القرار لتبني السياسات ، وكان الأمر أكثر صعوبة بينما كان أقل ربحًا تنظيم أعداد كبيرة من الناس لصالح الحقوق التي تشكلت الأمة من أجلها الحفاظ على. لكل شخص الحق في الازدهار. تحمي سلطة إعلان حقوق الإنسان العالمية المبادئ الأساسية للازدهار. ومع ذلك ، كان الفسق على هذه الحقوق خفيًا وغير واضح المعالم. إن استعادة ذلك الوضوح والدفاع عن الحدود ، وتحصين هذه المصطلحات بحاجة إلى من يدعمها. نحن الأشخاص الذين يجب أن ندعمها ، والقوة في هؤلاء ليست الأفراد الذين يتم استهدافهم واستهدافهم ، بل المجموعات التي تركز على الجاني وتحمل الجاني المسؤولية. يجب تعزيز سبب حظر الإساءة إلى أرزاق الناس.

كان الظهور الثاني هو مكافحة انتشار الأسلحة الكيميائية.

http://www.un.org/en/documents/udhr/

في الفيلم الوثائقي للثورة الأمريكية. هناك جنرال كان بروسيا / روسي. وعلق قائلاً إن تنظيم المتمردين يتطلب أكثر من مجرد إعطاء الأوامر لاتباعها. رجال الجيش الروسي الدائم سوف يطيعون عندما يتلقون الأوامر. ولكن لجعل المتمردين يطيعون ، لم يتم الأمر بهم وحدهم.

كان لا بد من إخبارهم لماذا يجب عليهم القيام بذلك. نظرا للأسباب. هذا لأن الرجال كانوا حقًا رجال استقلال.


The purpose for language is entirely that communication increases the order socially.  If we want to have the highest number of correct arrangements we need to have communication be its most perfect, which exemplifies the highest purpose of language.  For that reason and to preserve the integrity of people socially, a perfect language was communicated, which will stop all conflict. 

Dangerous contributors are roaming the refuge of perfection in communication through the highest order when dysfunctional words and language is being spread.  The danger in this is noticed and the source of much contention, including the source of the cause for oppression of people unjustly.  The danger presenting to perfect communication between people is like an event at the horizon of the center of gravity.   The ultimate dispensation is that it will be rendered like nothing because it is lesser order of magnitude than the highest order it had come to encounter.

Relying on communication is far more orderly that behaving with suspiciousness.  Communicating words that are the right language to be used for orderliness.  When however, suspicion grew amongst the people between each other, and the roots extended and the suspicion was propagated.  The people who were concerned with seeking others to suspect.  This became a fixture of belief in pre-emptive judging of others.  Clearly this is a problem of unknowingness, and the urge to find the cause for the troubles.  Hence, the suspicion and the quest for who is to be suspected for the issue.

                   al-Anfal

7-8.  .... to cut off the roots of the disbelievers (i.e. in the battle of Badr).  That He might cause the truth to triumph and bring falshood to nothing, even though the Mujrmun hate it.

The promises of the state do not substitute for the necessity of social order to be provided in communications. The state and its sharia are not an appropriate substitute for the need to worship Allah for guidance toward correct arrangements in the highest number and provisions of the highest amount of perfection achieved in the communications of this world. 

Success in the worldly life is not begotten of simply good deeds nor bad deeds and that is why it does not reflect the ultimate reality. 

Good deeds are perhaps not the deeds that alone can be so simply characterized.  Bad deeds are perhaps not so simply characterized.  Do you measure the percentage of goodness within a deed, or do you believe the deed to be good if it has so much as a speck of good in it.  People are masterful at manipulation, and that is why it is common you would have to note a respite obtained by them, until the final judgment put everything into accord. The most apparent of condition in this worldly life being classification of the conditions of people, which is described by nationality/ State citizenship first, and wealth secondly. 

So it appears that the most powerful nations in the world, who enjoy security and stability have reaped success through their deeds.  And though we may not necessarily summarize all of those deeds, nor characterize them as good, bad, or some other name, or neutral deeds, we expect that the relationship with worldly gain and purity is complex and obscure to an extent.    To disqualify the preconceptions about the deservingness of these nations, simply observe some basic structural benefits.  The most powerful nations have a degree of isolation which protected them from the conquests of other nation’s people, or the most powerful nations have armies that are fortified with their cultural ideals.  Namely, America and Russia, they are safer from attack and they have massive military assets.  Why are their militaries the biggest, when they were seemingly the least likely to be attacked?  Was it by virtue of their largeness? Or, by virtue that they were left more isolated and thus socially paranoid that the exceedingly sized arsenal and sophistication of devices manifest.  Was it self-esteem in what they initially found value with developing? God knows if there was a spackle of goodness in any of those deeds. 

It is clear that, as the number of something increases, the rate at which will be needed to compete must be increased.  To counter-weight the bad deeds, you must use good deeds.  You must repent; to refute the evil cause in it.  But whilst the Russians and Americans are waving banners and hailing patriotic speech the notion of deeds being good and bad is drowned out.  The goodness and the badness of deeds seems to be washed away in the annuls of nationalism. You will find it more difficult to out-weight all of this with deeds that are good.  Woe to the deception of worldly success, but greater woe to those who cannot with goodness outweigh the deeds that are bad in this world!  How disappointed in yourself might you be to face Allah!  The bad was so heavy on the world, but we were to afraid that we might do a good deed to someone undeserving!  But we were such sincere calculators in doing so!  Therefore forgive our abundance of judgment that was so partial in accountability!!!!  And didn’t we know Allah is the Best of Judges! (Of course we did!)  So it will be confirmed.

Mostly people will be thrown into Hell due to the sins of others (not due to their own sins) which will be transferred into their account (due to the violation of human rights).  Similarly many people will enter Paradise (not due to their own good deeds), upon receiving the good deeds of others.    It is apparent that those whose feelings were hurt and rights were violated in the world, will be getting the good deeds of others.  So, the oppressed and tortured ones will be benefitted on the Day of Judgment.

When Abu Dzar ra again asked for more advice, Rasulullah saw said : "Let your own faults prevent you from criticizing others and do not try to find fault with others, because you commit those faults yourself. It is enough to prove you guilty that you should find in others such faults as you yourself posess, though you may not be aware of them, and that you should find in others such misdeeds as you yourself commit".

After this Rasulullah saw patted the chest of Abu Dzar ra with his loving hand and said : "O, Abu Dzar, there is no wisdom better than prudence, nor any piety better than refraining from the unlawful, nor any nobility better than polite manners" (Narrated by Ibn Hibban)

Muhammed said “the one who veils the imperfections of a believer, his imperfections will God cover on the day of resurrection.”  The slanderer, the Spy, the avenger and the one who requites evil with evil are far removed from this characterization.  The one who is characterized by Al Ghaffar is the one who does not divulge anything about God’s creation except those things which are best in them. 

Perfect mercy is that which actually bestows good upon those in need.  The willing of good for the needy is concern for them.  All-inclusive mercy gives to both the worthy and unworthy.  The mercy of God is perfect and all-inclusive. 

Man’s portion of the name ar-Rahman is that he should have mercy upon the servants of God Most High who neglect Him.  He should turn them from the way of negligence to God by public preaching and private counsel and do this gently, not harshly.  He should look upon the sinners with eyes of mercy, not eyes of censure. 

Our ancestors struggled beyond that state and they did so with much pride and conviction in the worth of things.  Even in the primitive conditions of the war deprivations (2014), we are not the same people our ancestors were. 

In good faith, the foreigner’s speech on the developmental status of Syria with the use of terms such as that the country has regressed by so many decades.  Though when we are without resources, and without supply, and without the working mechanism of the technology which advanced to our time, we seem as though we live out the same conditions of our ancestors.  They are primitive conditions.  Our ancestors struggled beyond that state and they did so with much pride and conviction in the worth of things.  Even in the primitive conditions of the war deprivations, we are not the same people our ancestors were.  There is an amount of awareness there that is dangerous to the unjust and the wrong doers.  

An awareness made up of intellect, that is inherently more powerful than in times before, in our history.  The first epiphany of the power of the people, in that hidden intellect and who we are revealed was the start of the revolution.  By the same conditions that Donetsk, Ukraine are now opening their eyes to, each new day.  Because it was easier for the rich in official positions of government to organize amongst themselves in the decision making for adoption of policies, and it was more laborious while less lucrative to organize large volumes of people for the benefit of rights that the nation was formed to preserve.  Every person has the right to prosper.  The fundamental principles for prosperity are protected by the authority of the declaration of universal human rights.  The lechery upon those rights has been however subtle and ill-defined.  The restoration of that clarity and the defense of the borders, the fortification of such terms are in need of people to support it.  We are the people who must support it, the strength in these are not the individuals who get singled out and targeted, it is the groups who focus on an offender and hold the offender accountable.  The reason for the prohibition of offense to the livelihood of people must be reinforced. 

The second epiphany, was the fight against the proliferation of chemical weapons.

http://www.un.org/en/documents/udhr/

In the documentary of the American Revolution.  There is a general who was Prussian/ Russian.  He comment that to organize the rebels, it took more than simply giving orders to be followed.  The Russian standing army-men when given orders would obey.  But to make the rebels obey, they did not get ordered alone.They had to be told Why they should do it.  Given reasons why.  This is because the men were truly men of independence.




No comments:

Post a Comment

One Holocaust world war 2 Survivor Karl Wolff testimony coupled with real time historical testimony from Gaza holocaust world war 3

  You must read the story from the bottom to the top because the screenshots are automatically loaded by the blogging platform in reverse ch...