Saturday, August 13, 2022

ايتام الحرب في سورية لكم السلام




 الجزء الأول:

إنه لمن النبل أن يكون يتيمًا.

سيتم تلخيص الإيمان بالله لتحقيق إيماننا في نهاية المطاف في معرفة أو الكشف عما يجب أن نكون مسؤولين عنه. تستند معظم الحدود في التفاعل الاجتماعي والمجتمع على المعرفة حول تحمل المسؤولية. تعمل المسؤولية بطريقة محددة ، فهي تعمل فقط في الوقت المناسب. لا يمكن الرجوع للخلف. لذلك ، لا يمكن تحميلك مسؤولية الوقت الماضي الذي لم تشارك فيه.

على الرغم من أن التراث والأصل عزيزان على الناس ، إلا أن الجزء الأكبر منه هو خيالك في العمل. ليس لك نصيب في أسلافك ، لكن أسلافك لها نصيب فيك.

النسب هو فكرة أن الناس يشعرون بالفخر أو الخزي. يجب أن يكون هذا نسخة من الأنانية للقيام بهذا النوع من التفكير. لن يغير أي من أفعالنا الماضي ولن يضيف إلى الماضي. نحن نضيف إلى المستقبل ، دائمًا في الاتجاه إلى الأمام.

براءة الأولاد وقيمة الأيتام حفظها الله. على الرغم من أنهم يميلون إلى قبول الميراث ، إلا أنهم لا يجمعون أعمال الماضي في أنفسهم. يجب أن يكون فخر الناس بأسلافهم من حسن النية. وليس محاولة لإيداع شعور بالتفوق في نفوسهم. ومع ذلك ، فإن العديد من الناس لديهم أفكار حول التاريخ والأجداد ، مدعين ملكية هذا التاريخ كما لو كان جزءًا من أنفسهم. إنه مجرد وهم. في حين أنهم قد يرغبون في الحب تجاه الأشخاص الذين ساهموا في تاريخ سلالتهم. هذه الأرض هي محطة تمنعهم من العودة بالزمن والقيام بأعمال في اتجاه الماضي.

فالأيتام الذين يشعرون بأنهم منبوذون وغير مرغوب فيهم يُتركون مع شعور بعدم وجود ما يرثونه. من الوهم أنهم قد يمتلكون الجدارة بناءً على ما كان قبل عصرهم. فقط عزلة اليتيم تحتمل الوقت الحاضر ، محرومة من الأم أو الأب. إن أفعال هذا الوقت هي التي تهم. لا ينبغي أن يحسبوا أنفسهم تجاه الماضي. لذلك لا بأس ، ونبل أن يكون يتيمًا.

من أتى بعمل صالح فله عشرة مثله ، ومن أتى بعمل شرير لا يُكافأ إلا بمثله ، ولا يظلمهم. (الأنعام 6 - البقر - 160).

إن الله لا يظلم وزن الذرة ، وإن كان عملاً صالحاً يضاعفه ويعطي منه أجرًا عظيمًا. (النساء 4 - النساء - 40)

كتب الله الحسنات والسيئات. ثم شرحها [بقوله] من نوى الحسنات ولم يفعلها كتبه الله مع نفسه حكما كاملا ، وإن نوى وفعله كتبه الله به. نفسه من عشر حسنات إلى سبعمائة مرة ، أو عدة مرات. أما إذا نوى السيئة ولم يفعله ، فقد كتبه الله بنفسه حقاً كاملاً ، وإن قصده وفعله كتبه الله سئاً واحداً. (حديث قدسي 16)

قال رجل: والله لا يغفر لفلان. فقال الله تعالى: من الذي أقسم بي أن لا أغفر لفلان؟ حقًا لقد غفرت فلانًا وأبطلت [حسناتك] (1) (أو كما قال [ذلك]). (حديث قدسي 31)

(1) وفي حديث مماثل رواه أبو داود ، أن المراد ذكره كان رجلاً ذهبياً ، وقد أُبطلت أعماله الصالحة بقرينة أن الله لن يغفر سيئاته.

ولا يأتون بمثال ولا تشبيه ، لكننا نكشف لكم الحقيقة ، وأفضل تفسير لها. (سورة 25 ، الفرقان 33)

39. وكلنا طرحنا أمثلة وكل منا جئنا به إلى الخراب التام.

43. هل رأيتم من اتخذ إلهه الرغبة الباطلة؟ هل ستكون حينها وكيلاً عليه؟ 44. أم تعتقد أن معظمهم يسمعون ويفهمون؟ إنهم مثل الماشية فقط - بل هم أبعد ما يكون عن الطريق.

45. ألم تر كيف نشر ربك الظل. إذا شاء ، لكان بإمكانه الاستمرار - لكننا جعلنا الشمس مرشدها. 46. ​​ثم نسحبها إلينا تدريجياً خفي انسحاب.

47. وهو الذي يجعل الليل ستارا لكم والنوم راحة ويجعل النهار نشور. 48. وهو الذي يرسل الرياح مبشّرات مبشرة أمام رحمته. وننزل ماء نقي من السماء. 49. حتى نعطي الحياة لأرض ميتة ، ونشرب منها الكثير من الماشية والرجال الذين خلقناهم. 50. وبالفعل قمنا بتوزيعها عليهم لكي يتذكروا ، لكن معظم الرجال لا يقبلون سوى الكفر أو الجحود.

 51. ولو أردنا رفعنا إنذارا في كل بلدة.

52. فلا تطيعوا الكفار ، بل جاهدوا معهم بأقصى جهد.


Part One:

It is Noble to be an Orphan.

Belief in God to fulfill our Iman will ultimately be summarized in knowing, or revelation of what we should be responsible for.  Most boundaries in social interaction and the community are based on knowledge about taking responsibility.  Responsibility is working in a specific way, it is working only forward in time.  Cannot go backwards.  Therefore, you can not be held responsible for the past time that you were not involved in. 

Though heritage and ancestry is held dear to people, the largest portion of it is your imagination at work.  You do not have a stake in your ancestry, but your ancestry has a stake in you. 

Ancestry is a notion that people get feelings of pride or shame from.  This must be a version of egotism to do this kind of thought.  None of ones deeds are going to change the past nor add to the past.  We are adding to the future, always in the direction forward. 

The innocence of children and the worthiness of orphans has been safeguarded by Allah.  Though they are inclined to accept the inheritances, they do not collect the deeds of the past into themselves.  The pride of the people in their ancestors should be made of good will.  And not an attempt to deposit in themselves a feeling of superiority.  Yet many people have thoughts about the history and the forefathers, claiming ownership of this history as if it were part of themselves.  It is a simple illusion.  While they may wish love toward the people who contributed in the history of their bloodline.  This Earth is a station that prevents them from going back in time and doing deeds in the direction of the past. 

Orphans who feel disowned and unwanted are left with the sense that there is nothing to inherit.  It is an illusion that they might possess worthiness based on what is before their time.  Only the loneliness of the orphan enduring the present time, deprived of a mother or father.  It is the deeds of this time that count.  They should not count themselves toward the past.  So it is okay, and Noble to be an Orphan.


Whoever brings a good deed, he shall have ten like it, and whoever brings an evil deed, he shall be recompensed only with the like of it, and they shall not be dealt with unjustly. (al-Anam 6 – the cattle – 160)

Surely Allah does not do injustice to the weight of an atom, and if it is a good deed He multiplies it and gives from Himself a great reward.  (An-Nisa 4 – the women – 40)

Allah has written down the good deeds and the bad ones. Then He explained it [by saying that] he who has intended a good deed and has not done it, Allah writes it down with Himself as a full good deed, but if he has intended it and has done it, Allah writes it down with Himself as from ten good deeds to seven hundred times, or many times over. But if he has intended a bad deed and has not done it, Allah writes it down with Himself as a full good deed, but if he has intended it and has done it, Allah writes it down as one bad deed.  (Hadith Qudsi 16)

A man said: By Allah, Allah will not forgive So-and-so. At this Allah the Almighty said: Who is he who swears by Me that I will not forgive So-and-so? Verily I have forgiven So-and-so and have nullified your [own good] deeds (1) (or as he said [it]).  (Hadith Qudsi 31)

 (1) A similar Hadith, which is given by Abu Dawud, indicates that the person referred to was a goldly man whose previous good deeds were brought to nought through presuming to declare that Allah would not forgive someone's bad deeds.

 And no example or similitude do they bring, but We reveal to you the truth, and the better explanation thereof. (Surah 25, Al Furqan 33)

39. And each We put forward examples and each We brought to utter ruin. 

43.  Have you seen him who has taken as his Ilah his own vain desire?  Would you then be a Wakil over him?  44.  Or do you think that most of them hear or understand?  They are only like cattle - nay, they are even farther astray from the Path. 

45.  Have you not seen how your Lord spread the shadow.  If He willed, He could have made it still - But We have made the sun its guide.  46.  Then We withdraw it to Us a gradual concealed withdrawl.

 47.  And it is He Who makes the night a covering for you, and the sleep a repose, and makes the day Nushur.  48.  And it is He Who sends the winds as heralds of glad tidings, going before His Mercy; and We send down pure water from the sky.  49. That We may give life thereby to a dead land, and We give to drink thereof many of the cattle and men that We had created.  50.  And indeed We have distributed it amongst them in order that they may remember, but most men accept nothing but disbelief or ingratitude. 

 51.  And had We willed, We would have raised a warner in every town. 

52.  So obey not the disbelievers, but strive against them with the utmost endeavor with it .

 


No comments:

Post a Comment

One Holocaust world war 2 Survivor Karl Wolff testimony coupled with real time historical testimony from Gaza holocaust world war 3

  You must read the story from the bottom to the top because the screenshots are automatically loaded by the blogging platform in reverse ch...